Vis full versjon : Dansk Prinseteppe
zchnuppa
20 Jan 2009, 00:30
Hei
E da nåken av dåke strikkedamene som har oppskriften til dette teppet?
Mamma har so lyst å strikka da te prinsen, men eit styr å få tak i oppskrift.
Nåken som e villig til å dela?
Bamsemums
20 Jan 2009, 01:34
hvilket er det? har du bildet?
Tigerlilly
21 Jan 2009, 00:51
Vil også se åssen det ser ut,har hørt så mye om dette teppet, men aldri fått med meg hvordan det ser ut...
Har ikke oppskriften men fant et par bilder. Jeg har teppet i blågrått og det er nydelig.
Bamsemums
21 Jan 2009, 13:08
å!!! det var virkelig nydelig!!!
zchnuppa
24 Jan 2009, 15:40
Ja, der va teppet ja! :) Da e berre fantastisk fint! Ette mykje om og men og mange eposta te forskjellige dame rundt omkring, so har eg fått tak i mønsteret! :) So no blir da prinseteppe på prinsen min! :):babygutt:
Bamsemums
24 Jan 2009, 20:41
å det blir et deilig teppe!!!:blei:
Tigerlilly
25 Jan 2009, 02:53
Det var nydelig ja.. sikkert ikke bare smelt sammen i en fei akkuratt men gudameg sånt vil jeg ha...
zchnuppa
25 Jan 2009, 14:05
Berre senda meg ein pm med epost adressa da, so kjeme oppskrifta din vei. MEN, den e på dansk altso!! :)
IronMaiden
25 Jan 2009, 14:28
OI!!!
Må være noe av det nydeligste jeg har sett!!!
Hvilket garn bruker man??
zchnuppa
25 Jan 2009, 16:08
På oppskrifta står dette:
Garnforbrug: 400 g med en løbelængde på ca200m/50g. Pinde nr 4. (nr. 5 hvis du strikker stramt)
Sjalets mål: 125 x 125 cm. Sjalet består af et retstrikket midterparti, en inder - og en yderbort.
Ser på nettet at nåken har brukt desse garntypane.
Ullteppegarn + pinner nr 7
arwetta (merino ull) fra 123knit.
Babyull+ pinner 4,5
Tigerlilly
25 Jan 2009, 19:23
Berre senda meg ein pm med epost adressa da, so kjeme oppskrifta din vei. MEN, den e på dansk altso!! :)
Å så snilt av deg :)
Har sendt deg pm nå. Dansk går greit, er værre med engelske oppskrifter:toilet:
Heidrun
25 Jan 2009, 22:29
Wow.. skulle ønske jeg var så flink til å strikke..
slinsie
26 Jan 2009, 01:44
åh, det så flott ut - men er det vanskelig å strikke? Det mest komplekse jeg ahr strikket i mitt liv er turtlebutt - vil jeg si :p
zchnuppa
26 Jan 2009, 11:49
Eg har rett og slett ikkje peiling på om da e lett eller vanskelig. ut i fra mønsteret ser eg med ein gong at detta e nåke eg ikkje har tålmodighet te. So sida mamma e mesterstrikkeren i familien, so har ho tatt på seg oppgava! :)
Bamsemums
26 Jan 2009, 14:57
åh, det så flott ut - men er det vanskelig å strikke? Det mest komplekse jeg ahr strikket i mitt liv er turtlebutt - vil jeg si :p
ut ifra oppskrifta så trur jeg ikke det er akkurat vanskelig men det er mere av tålmudighetsprøve og oppmerksomhetprøve. Der må man følge med på oppskrifta en del. Så jeg tviler på det blir noe jeg setter i gang med i den nærmeste fremtia :fnis: så distre som jeg er nå... og så vanskelig som det er å konsentrere seg om noe :fnis: Det blir nok et prosjekt til barnebarna eller noe :lol: nei da... en gang jeg har litt bedre tid en nå, kanskje til sommeren
Her er prinsen min i sitt prinseteppe som jeg er så heldig å eie. Kan ikke strikke en maske selv men min fetter sin supersnille kone strikket det for meg. Et nydelig teppe er det.
Dette er strikket i silkeull vet jeg.
Bamsemums
10 Feb 2009, 16:33
Nydelig gutt inpakket i et nydelig teppe, Thovil!!!!
Nydelig gutt inpakket i et nydelig teppe, Thovil!!!!
Tusen, tusen takk... :love:
vBulletin 3.8.0 © 2000-2010 Jelsoft Enterprises Ltd.