PDA

Vis full versjon : Ryktepoeng

Turkisa
30 Dec 2008, 14:22
Her på tøybleier.no har vi ryktepoeng ordning.

Når du leser et innlegg kan det hende at du syns det er spesielt bra skrevet, eller at brukeren oppfører seg på en bra eller negativ måte. Ryktepoeng er til for å kunne vise den andre brukeren hva du mener.

Hvordan gir jeg ryktepoeng?
Når du leser et innlegg står det helt oppe i høyre hjørne et ikon som ser slik ut:
http://www.tøybleier.no/forum/images/setia/buttons/reputation.gif
http://www.t%C3%B8ybleier.no/forum/images/setia/buttons/reputation.gif
om du trykker på det kan du velge mellom positivt eller negativt rykte. Skriv inn en kommentar til brukeren og send.

På tøybleier.no ønsker vi ikke å oppfordre til mobbing ved bruk av røde prikker. Det vil derfor bli sjekket hva som blir skrevet på prikker, personangrep og unødvendig rødprikking blir slått ned på. Er det problemer med en annen bruker eller innlegg er det bedre at man trykker på ikonet som ser slik ut:
http://www.tøybleier.no/forum/images/setia/buttons/report.gif eller sender admin eller moderatorer en PM.

Bamsemums
30 Dec 2008, 14:30
å så det var det det var!!!!!:idea: kunneliksom ikke skjønne hva de "ryktepoeng" er for noe:) Stilig ordning!!!!:party:

timich
30 Dec 2008, 14:33
Jeg får det ikke til å funke...

Bamsemums
30 Dec 2008, 14:42
Jeg fikk det til å funke:50: (trur jeg i alle fall) og det var en koselig melding
Takk for at du gav rykte til denne brukeren. Måtte du være heldig å motta samme rykte tilbake.
Morro med noe nytt og så koselig:)

Turkisa
30 Dec 2008, 14:43
Bruker du internet Explorer?
Jeg ser at jeg også har problemer med noen ting når jeg bruker IE. Jeg skal ta kontakt med support å høre hva jeg kan gjøre med saken.
Ellers skal ting virke (det gjør ihvertfall det her) med mozilla.

timich
30 Dec 2008, 14:45
Bruker du internet Explorer?
Jeg ser at jeg også har problemer med noen ting når jeg bruker IE. Jeg skal ta kontakt med support å høre hva jeg kan gjøre med saken.
Ellers skal ting virke (det gjør ihvertfall det her) med mozilla.

Ja, jeg bruker IE...:)

Bamsemums
30 Dec 2008, 14:45
jeg har i alle fall mozilla på akkurat nå har ikke prøvd med explorer

emin
30 Dec 2008, 14:54
Jeg har hatt litt problemer med enkelte ting, slik som å forandre skriftstørrelse og fonter, og jeg bruker IE.

Tara
30 Dec 2008, 15:00
Har problemer med en god del småting i IE ja, og det er ting som pleier fungere i andre forum av samme type (skriftstørrelse, skrifttype, smile-saken i skrivevinduet, og ja, ryktepoengene også.)

Regner med det ordner seg etterhvert, for jeg har brukt alle disse funksjonene i IE på andre forum av samme type, så det er nok bare noen innstillinger eller noe. DA skal jeg få dele ut ros-poeng til de som svarer på gode måter :)

Jessie
30 Dec 2008, 15:44
Får ikke endret farger, åpnet innboksen via linken her (må gå inn via kontrollpanelet) og noen småting. Bruker IE.

Imra
30 Dec 2008, 15:51
Jeg tror alt funker bra her, jeg bruker FireFox og har gitt opp IE for lenge siden. :wink3:

Turkisa
30 Dec 2008, 16:01
Jeg holder på å lese og jobbe med problemene i IE.

Hera
30 Dec 2008, 22:35
Rykteprikkar er gøy! :)

Tigerlilly
17 Jan 2009, 14:59
Jeg får ikke ryktepoeng, endret farger eller skrit størrelse og type med opera..
?! :)

Turkisa
17 Jan 2009, 15:08
Har det vært slik hele tiden, eller kom det etter oppdateringen i går/natt?

Concertina
17 Jan 2009, 15:14
Her har det ikke fungert i det hele tatt... men så bruker jeg Safari (mac). Etter oppdateringen så fungerer det meste annet i hvertfall :)

Tigerlilly
17 Jan 2009, 15:21
Har det vært slik hele tiden, eller kom det etter oppdateringen i går/natt?

vært sånn hele tiden hos meg, men kan jo være pcen min også, den er ikke helt 100% venn med opera etter den siste oppdateringa dems...:arf:

Turkisa
17 Jan 2009, 15:24
Jeg merker at det er mer som fungerer i bla annet IE etter i går, og det er jo bra. Ellers er ikke oppdateringene ferdig enda, så det kan hende det kommer noe som løser det etterhvert.

Tigerlilly
17 Jan 2009, 15:46
Da skal jeg sjekke etterhvert :)

Tara
17 Jan 2009, 16:03
Størrelse, font og farge er ikke noe som funker i IE, og sikkert mer, men i det minste er det noen smil i den boksen til høyre, om enn ikke mine valgte favoritter...

Men forbedring i alle fall :)

Tara
17 Jan 2009, 16:05
Det jeg dog egentlig skulle si: nå får jeg opp ryktepoengviduet i IE igjen, og linken til personlie meldinger fungerer i alle fall :)

Jolla
17 Jan 2009, 16:25
Det kommer seg, men ryktepoeng må jeg fortsatt åpne i ny side for å få gitt.

Turkisa
17 Jan 2009, 16:29
Det er bra dere gir tilbakemeldinger om hva som ikke virker.
Jeg holder på å prøve meg litt fram, og det er bra ting funker ørlite bedre nå!

Tara
17 Jan 2009, 16:44
Det kommer seg, men ryktepoeng må jeg fortsatt åpne i ny side for å få gitt.

I IE?

Jeg får det nemlig utmerket til å funke som et lite popup-vundu...

Ehh, nei, NÅ får jeg de ikke til, men jeg fikk det jo til for en time siden?

Jolla
17 Jan 2009, 16:49
I IE?

Jeg får det nemlig utmerket til å funke som et lite popup-vundu...

Ehh, nei, NÅ får jeg de ikke til, men jeg fikk det jo til for en time siden?

tror den er litt i ulage, virket plutselig men så fikk jeg ikke gitt til deg før jeg har gitt til noen annen. Prøvde å gi til Bamsemums men da virket den ikke igjen. hehe
Bruker IE ja.

Tara
17 Jan 2009, 16:52
Litt opp og ned ja, for jeg fikk den til da jeg testet i sted, men nå fikk jeg den ikke til... Men hele tiden virker den på deg selv, i alle fall på innlegg som ikkehar fått noe ryktepoeng, har ikke testet på de som har fått (om noen lurer på hvorfor jeg trykker på rykte for meg selv er det ikke for å gi meg selv, men jeg lurte på hvorfor den var der, og det viste seg at den viser mottate rykter)

onyx
17 Jan 2009, 19:18
Starter man på 10 poeng? Mitt pop-up-vindu sier at jeg har 10 poeng, men jeg ser ingen når jeg trykker på kontrollpanelet.

timich
17 Jan 2009, 19:47
Starter man på 10 poeng? Mitt pop-up-vindu sier at jeg har 10 poeng, men jeg ser ingen når jeg trykker på kontrollpanelet.

Ja, jeg tror man starter på 10 poeng. Nå har du 20;)

onyx
17 Jan 2009, 21:55
Ja, jeg tror man starter på 10 poeng. Nå har du 20;)Nei, jeg har 11, du gir ett poeng. http://www.pisspreik.com/images/smilies/blomstny.gif

Tara
02 Nov 2009, 23:53
Dette fungerer dessverre fortsatt ikke som det skal i IE, en må gå via et eget vindu.

Men, bortsett fra det, hvor mange andre må man gi ryktepoeng til før man få gi til en man har gitt til før, og er det mulig å vurdere å sette ned dette antallet? Det er ikke sååååå mange folk her inne? (Eller så må jeg løpe omkring og gi prikker til folk rett og slett for å få lov tå prikke de gode innleggene når de kommer... Det kan jeg godt gjøre altså, så om det går "inflasjon" i prikker fra meg, så er det bare fordi jeg vil prikke en som pleier skrive bra!)

Bamsemums
03 Nov 2009, 00:10
Men, bortsett fra det, hvor mange andre må man gi ryktepoeng til før man få gi til en man har gitt til før, og er det mulig å vurdere å sette ned dette antallet? Det er ikke sååååå mange folk her inne? (Eller så må jeg løpe omkring og gi prikker til folk rett og slett for å få lov tå prikke de gode innleggene når de kommer... Det kan jeg godt gjøre altså, så om det går "inflasjon" i prikker fra meg, så er det bare fordi jeg vil prikke en som pleier skrive bra!)
det tenkte jeg også på :yes3:

Ingrid
01 Feb 2010, 00:20
Har de gjort noko med dette no - føler at eg kan gi samme person ryktepoeng to ganger etter kvarandre eller i alle fall utan at det er meir enn et par andre i mellom ... kan det stemme?

Er det mulig å kunne sjå kven ein sjølv har gitt ryktepoeng til inne i kontrollpanelet eller? Eg har ikkje funnet det.

Bamsemums
01 Feb 2010, 01:40
Har de gjort noko med dette no - føler at eg kan gi samme person ryktepoeng to ganger etter kvarandre eller i alle fall utan at det er meir enn et par andre i mellom ... kan det stemme?

Er det mulig å kunne sjå kven ein sjølv har gitt ryktepoeng til inne i kontrollpanelet eller? Eg har ikkje funnet det.
det er endret til at det er noen få du må gi ryktepoeng mellom du gir til en du har gitt før. Trur det er 2-3 som er satt. Litt usikker der. Ang. å se det man har gitt selv er jeg også litt usikker på. Skal prøve å se litt på det. Alt er jo så nytt for meg på admin panelet. Kanksje Turkisa har tid til å se på det etter hun har flyttet og kommet litt å orden.