Vis full versjon : Vondt å bære i manduca....
Eg har jo en nydelig manduca:)
Har brukt den mest inne, men i dag bestemte eg meg for å ta poden i manducaen og gå te helsestasjonen.
Gikk supert det, men eg føler altså at skulderstroppene ikkje sitter godt på skuldrene mine, dei sklir av lett. No har eg omtrent ikkje regulert dei etter at Ingrid stramma dei inn for meg.
Det endte med at eg fikk vondt i skuldrene og nakken, så på vei heim gikk poden litt sjøl, også måtte eg bære han på vanlig måte :(
Heldigvis e det bare 5 minutter å gå, men det tar tid på den måten:rolleyes2:
Synes eg leste en plass at vekta skulle ligge på hoftene og ikkje skuldrene, så kanskje innstillingene e litt feil likevel?
Hjelp? :confused:
Det høres ut som innstillingene er feil, ja. Vekten bør du i hovedsak kjenne i hoftene, som du sier. Når alt havner på skuldrene er det noe som ikke stemmer. Når det er sagt så kan det jo hende at du er som meg, og at formsydd bæretøy bare rett og slett ikke funker på kroppen! Jeg har prøvd mye formsydd de siste snart 4 årene, men har enda tilgode å finne en sele som er like behagelig som en MT eller et sjal.
Ag&Lola
03 Feb 2010, 16:56
Skjønna ka du meina. Hadde ei venninne på besøk igår som nettopp hadde kjøpt manduca også, og ho syns og at skulderstroppane var ubehagelige. Det har eg også syns lenge, heilt til eg fann ut at ved å stramme godt rundt livet (men sjølvsagt ikkje ubehagelig mykje), og gjerne feste belte rundt livet litt høgre enn eg brukte, og spesielt ved å stramme skulderstroppane etter[I] at du har tatt på deg manducaen [I]med barnet oppi = voila! En heilt anna og myyykje bedre opplevelse! Det funka i alle fall for meg, og venninna mi vart og overraska over bedringa.
anette&tutta
03 Feb 2010, 16:56
tar jeg på meg manducaen fort og gæli kan jeg også få litt vondt... jeg strammer inn den nederste delen på stroppene helt inn og etterstrammer på den øverste delen. Rompa til barnet må "bumpes" godt ned i panelet og jeg har midjebeltet ganske høyt opp på magen, altså godt over hoftene for å få mesteparten av vekten på hofta. Har jeg midjebeltet for langt ned bærer jeg mye mer med skuldrene. Jeg har også strammet inn den stroppen mellom skulderstroppene ganske mye sånn at stroppene ikke sklir av skuldrene
Regner med du bare har stilt den inn feil! Er jo så mange mulighetern :)
Hmm... eg sleit litt med å få poden oppi og, så eg åpna panelet, var det feil tru? Synes det var lettere å få han oppi og at han satt bedre.
Magebeltet hadde eg godt liggande rundt midja, men det slo meg jo at eg ikkje kjente noke tyngde der.....
Stramme inn meir på stroppene, altså...
Ka med den stroppa som går over bringa, bør den strammes godt inn?
Poden din har nok vakse litt sidan eg hjelpte deg med reguleringa - du må nok rekne litt meir plass til han no! I tillegg er det vinter og han har godt med klede så om du ikkje har gjort noko med reguleringa sidan i haust så vil eg tru det kanskje vart litt lite.
Hvis du åpnar glidelåsen på panelet så blir det lenger og då må du nok korte inn på stroppane, eg brukar å stramme godt over brystet hvis ikkje glir den berre ned av skuldrane.
Jeg har og litt trøbbel med Manducaen, men jeg har ikke øvd eller prøvd så mye...men gode tips her til neste gang jeg prøver!
Ag&Lola
03 Feb 2010, 22:29
Eg kom ikkje på at du bærer mest trulig på ryggen ja! Eg bærer jo på magen fortsatt.. Men er sikkert litt av dei samme prinsippa vil eg tru.
Bokormen
03 Feb 2010, 23:41
Når jeg har guttungen på to år på ryggen har jeg magebeltet rundt hoftene og strammer godt. Hvis jeg har magebeltet høyt oppe blir det mye tyngre å bære. Jeg bumper ham godt nedi slik at han sitter så lavt som mulig i selen. Bryststroppen må strammes mye for å passe hos meg. Når den er strammet godt og vekten kommer på hoftene kjenner jeg nesten ikke at jeg har 15 kg på ryggen.
kikkiari
04 Feb 2010, 00:37
jeg festet magebeltet så godt jeg kunne og støttet det i midjen, så all vekten havnet der, hadde manduka på lån en uke, men er ikke noe bæretæy jeg ville kjøpt, syntes det var styrete og stille, liker best sjal og mt
Poden din har nok vakse litt sidan eg hjelpte deg med reguleringa - du må nok rekne litt meir plass til han no! I tillegg er det vinter og han har godt med klede så om du ikkje har gjort noko med reguleringa sidan i haust så vil eg tru det kanskje vart litt lite.
Hvis du åpnar glidelåsen på panelet så blir det lenger og då må du nok korte inn på stroppane, eg brukar å stramme godt over brystet hvis ikkje glir den berre ned av skuldrane.
Har eg tenkt på det da??? :blush5:
Eg skal prøve ut igjen i morra :)
Takk for gode råd og innspill, blei litt klokere ja :jupp2:
Bamsemums
04 Feb 2010, 15:43
høres ut som om det er ikke den optimale justeringe som gjør at du får ondt. Stramme her og der prøve litt med hvor høyt/lavt du trenger å ha magebeltet og du finner helt sikkert en god behagelig posisjon :yes3:
vBulletin 3.8.0 © 2000-2010 Jelsoft Enterprises Ltd.