Vis full versjon : Hjelp nybegynner
Heia, Har en gutt som er snart 2 år og tenkte og begynne med tøybleier.
Han har fått sopp og jeg har prøvd og smøre han med allt mulig, men ingen tingen nytter. Tenkte da og prøve tøy bleier de puster jo bedre, men det er jo så utrolig mange og velge i.
Hvilken er best?? vill ikke ha noe sånn kjeme klumpete og helst ganske enkle i bruk hehe.
Han veier snart 15 kilo og er litt rund og god, har prøvd en sånn AIO eller hva de heter, men syns de ble får små.
Noen som har peiling hvilken som er best..
Takk :)
Er du ute etter en type Alt I Ett/Lommebleier eller er du åpen for andre løsninger som formsydde med ullbukse evt. PUL-trekk ?
Jeg bruker alt dette, synes ikke formsydde med ekstra bukse er noe mer pes enn en AIE bleie.
Bamsemums
09 Jan 2009, 00:05
Hvilke bleier er best får du nok like mange svar som det er brukere. Det er fordi at alle unger har forskejllige former og da passer det foreksjellige modeler på dem. ;) Om du er ute etter mest mulig luftige bleier er det nok formsydde med ull utpå som er løsningen. De er ikke noe vanskeligere å bruke en andre typer bleier. Bambus bleier er absolutt å anbefalle da bambus har antibakterielle og soppvekst hemmende egenskaper slik at det vil være meget gustig for gutten din. Kan du strikke? Da kan du jo strikke mage fine ullbukser billig til ham. Her finner du noe inspirasjon til det http://www.tøybleier.no/forum/showthread.php?t=44
Av bleier kan jeg anbefalle følgende:
*Sandy`s i bambus - suger ok, passer fint til både natt og dagburk og er veldig fin bleie til litt runde unger. Har sideknapping slik at den kan med fordel brukes som avvenings bukse også da den kan knappes igjen på forhånd og dras opp/ned som en truse.
*P`tit bamboo - du trenger denne i str 3. en god bleie som passer både til dag og natt.
*Geobel bamboo - er lett og nett bleie, super til dagbruk og er superbillig nå hos www.geobel.co.uk for dem går ut
*Muksut formsydd i bambus - mange skruter av denne og den ser ut til å være veldig god bleie
Gutten vår er 2 år, 94 cm lang og veier 16 kg. Vi har hatt problemer med å finne store nok bleier til han.
På dagtid bruker han Happy Heiny's lommebleier str. XL med to innlegg i. Enten 2 microfiberinnlegg, eller 1 microfiber og 1 bambus/hamp. (Som regel en av hver)
Som nattbleie bruker vi Happy Hempy formsydd hampbleie i str. XL. Det er en lommebleie som det er plass til mye innlegg i. Og den er høy i livet i forhold til andre formsydde vi har prøvd. Og det er fleece innerst mot huden som trekker fuktigheten bort fra huden. Vi bruker PUL-trekk utenpå fordi gutten ikke tåler ull.
Jeg kan jo ikke si at disse bleiene er de beste, men det er de som passer gutten vår best. :)
Fuzzibunz-lommebleier fås også store i størrelsen, mener jeg.
vBulletin 3.8.0 © 2000-2010 Jelsoft Enterprises Ltd.