Vis full versjon : Hvordan ser en Muksut lommebleie ut?
Serendipity
19 Apr 2009, 17:49
Har tegnet av en formsydd og tenkte å sy en lommebleie etter det, men hvordan er Muksut lommebleie sydd sammen i forhold til en formsydd? Der er strikken på innsiden, noe jeg skal gjøre - men lommen, er den helt lik som den formsydde? Altså, ikke noen overbrett eller noe?
anette&tutta
19 Apr 2009, 18:14
Lomma er vel helt lik ja.
Fasongen er forskjellig, f.eks. flappene foran. Lommebleia er vrangsydd, mens den formsydde vel er sydd sammen vrang mot vrang? Siden det er overockkant rundt. Det er det ikke på lommebleia.
Serendipity
19 Apr 2009, 21:09
Hvordan er flappene i forhold da? Men egentlig er det vel ikke så nøye, om jeg syr den slik den formsydde er, bare vrangsydd, så går det vel bra?
Serendipity
19 Apr 2009, 21:11
Og strikken er sydd inn skjult i lommebleia, er den ikke? Og PULen er brettet ned slik at ikke "råkanten" vises?
Og strikken er sydd inn skjult i lommebleia, er den ikke? Og PULen er brettet ned slik at ikke "råkanten" vises?
Ja, du syr den i, og topstitcher etterpå..
Om du skal ha knapper i den så er det iallefall strikk i magedelen også på Muksutene :)
Serendipity
19 Apr 2009, 22:40
Nei, tar borrelås. Aner ikke hva topstitche er da *veldig sy-dum* ;) Gjør et forsøk, ser om jeg blir fornøyd :)
vBulletin 3.8.0 © 2000-2010 Jelsoft Enterprises Ltd.