Vis full versjon : Vasking av PUL-trekk
Cleopatra
16 Apr 2009, 00:59
Hvor ofte? Etter hvert skift eller sjeldnere? :blond:
lilleMamma
16 Apr 2009, 01:05
Nå har vi egentlig brukt det svært lite, men jeg vasket dem etter hvert skift
Eg har ikkje vaska dei etter kvart skift. Dersom ikkje bleia er gjennomvåt eller at der er bæsjeflekker så har eg berre hengt det opp og lufta seg til neste skift. No skal det seiast at det er ikkje så ofte eg bruker PUL trekk i det heile lenger. Brukar stort sett lommebleier og når vi bruker formsydde så brukar vi stort sett ullbukser. Dei blir kun brukt om vi må ha ei ullpause pga eksem.
Jeg vasker de svært sjelden (men bruker de sjelden og hehe)
Iallefall, er de bare fuktige henges de til tørk flere ganger-
ingrid81
16 Apr 2009, 11:10
Sier som Ingrid og Jolla - jeg lufter dem om de ikke er flekkete eller tissebleia har vært fullstendig bløt.
Slenger dem med i vask når de har vært brukt noen ganger selv om de ikke har blitt flekkete.
pus&lillepus
16 Apr 2009, 11:21
Sier som Ingrid og Jolla - jeg lufter dem om de ikke er flekkete eller tissebleia har vært fullstendig bløt.
Slenger dem med i vask når de har vært brukt noen ganger selv om de ikke har blitt flekkete.
Samme her, henges til tørk/lufting hvis det ikke er flekker eller at de er veldig våte.
Slik gjorde jeg det også. Bruker ikke pul-trekk lenger, men det var slik vi gjorde det da vi brukte dem. (Bruker dem ikke fordi jeg ikke synes de passer så godt over de formsydde bleiene, tar heller ull. På natta vil jeg ha ull. Bruker mest lommebleier på dagen. Men brukte en god del pul-trekk da vi brukte brettebleier, men har visst slutta med det også...)
Sånn gjør jeg det også. :)
Jeg vasker de svært sjelden (men bruker de sjelden og hehe)
Iallefall, er de bare fuktige henges de til tørk flere ganger-
Signerer.
ingrid81
16 Apr 2009, 12:10
Jeg bruker ikke PUL-trekkene så mye nå, foretrekker ull og fleecetrekk, men jeg er glad vi har noen i PUL.
Cleopatra
16 Apr 2009, 19:02
Bruker mest ull jeg også, men synest det ene PUL-trekket vi har sitter veldig godt, og nå har vi visst få ullbukser har jeg merket ;) (Får en i PUL til i posten snart da..)
En trengte vask, en er visst ikke tykk nok, og så måtte jeg flekkvaske en til :fnis:
Da hadde vi plutselig bare en som kunne brukes.
Jeg har hengt det opp og brukt det noen ganger før vask, mannen har kastet det i vask etter første bruk. Men da kan jeg vel si til han at det ikke trenger vask hver gang :)
vBulletin 3.8.0 © 2000-2010 Jelsoft Enterprises Ltd.