Vis full versjon : Jeg fikk knappepressen min i dag
Serendipity
21 Mar 2009, 15:03
Har foreløpig bare hentelappen, skal hente den i ettermiddag :) Det gikk jammen ikke lange tiden å få den sendt hit fra Kina, den ble sendt 13. mars - altså 9 dager siden!
Gleder meg til å prøve den, det er en slik:
http://www.nappiescovered.com.au/fpdb/images/t_hand_snap.jpg
Kjøpte den på denne (http://groups.yahoo.com/group/notionsupply/) Yahoo-gruppa til 30$ inkl. shipping :)
anette&tutta
21 Mar 2009, 15:41
åh du er heldig!! jeg meldte meg inn jeg, men fikk beskjed om at det midlertidig er stengt for nye medlemmer.. men jeg skal ha meg en sånn jeg også!
Serendipity
21 Mar 2009, 16:29
Helt korrekt så er det vel dette som venter på meg i posten i dag:
http://d.yimg.com/kq/groups/17192086/homepage/name/502552?type=sn
åhåhå !!! Jeg vil og haaaaa.
Er den tung foressten ?
Skikkelig spennt på hvordan den er.
Veldig, veldig spent, og hååååper det åpner for nye medlemmer for en slik har jeg lyst på!
Men siden den er stengt for nye medlemmer, men åpen for ordrer fra eksisterende meldemmer, så er det jo muuuuuuligens en mulighet dersom de ikke åpner for nye medlemmer at serendipity kan kjøpe flere da, som "mellommann"?
Evt så vurderer jeg jo en sånn stor som kommer i begge "sy-tøybleie-butikkene", men noe sier meg at den antakelig blir dyrere enn jeg kan forsvare, selv om så godt som alle syprosjektene jeg ser for meg (også den mannen "bestilte" av meg i dag) at å bruke slike trykkknapper ville være lurt...
Serendipity
21 Mar 2009, 20:02
Den er ikke tung i det hele tatt, ble overrasket jeg over hvor lett pakken var!! Jeg skal teste hvordan den er i bruk nå mens barna ser på barnetv eller når de har lagt seg.
Tara- jeg tror det er bare ekstraordrer som knapper osv. hun tar på bestilling nå? Men om det er åpnet for å bestille knappepresse så kan jeg vel alltids være mellom-mann. Da blir dog portoen noen kroner når jeg skal sende det innenlands da ;)
Det får undersøkes om hun åpner for det, og ikke for nye medlemmer, og du er fornøyd. Det beste ville jo være om hun åpnet for nye medlemmer også da, når/om det åpnes for bestilling av tanga...
Finnes forøvrig igså på ebay da...
Serendipity
21 Mar 2009, 20:50
Ja, om det finnes på ebay kan man jo like greit kjøpe det der? Er litt tungvint dette Yahoo-greiene ;)
Serendipity
21 Mar 2009, 20:59
http://cgi.ebay.com/Snap-Pliers-for-Plastic-Snaps_W0QQitemZ160322627327QQcmdZViewItemQQptZLH_D efaultDomain_0?hash=item160322627327&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1205|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A13 18|301%3A1|293%3A1|294%3A50
Jupp, men den er hakket dyrere der da. Men, ettersom store deler av det er porto skal den likevel bli mva-fri.
anette&tutta
21 Mar 2009, 22:12
hva med denne (http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320339179665&category=4836&_trksid=p4340.m212&_trkparms=algo%3DSI%26its%3DI%252BC%252BS%252BIA%2 6itu%3DPSS%252BCRS%252BUCC%252BUCI%252BIT%252BUA%2 52BSI%252BUS-BWR%26otn%3D3%26ps%3D56)??
http://i19.ebayimg.com/06/i/001/2f/30/c464_35.JPG
Jeg har spurt "eieren" av denne nå og den kommer visst bare med metallknapper... så da dropper jeg det.
Jeg har også søkt om medlemsskap, skal sjekke om jeg kan bestille selv om de sa det var stengt.
Tigerlilly
21 Mar 2009, 22:18
Den siste hadde jo vært genial om den funker da? sikker litt tyngre å bruke siden den er så liten? men om man ikke skal ha så mange knapper så kan det holde med en sånn en eller?
Det får undersøkes om hun åpner for det, og ikke for nye medlemmer, og du er fornøyd. Det beste ville jo være om hun åpnet for nye medlemmer også da, når/om det åpnes for bestilling av tanga...
Har du prøvd å bare søke om medlemskap? Husker at jeg fikk mail om at den var stengt når jeg søkte, men fikk komme inn alikevel.
Vil gjerne høre hvordan disse håndholdte fungerer. Jeg har en stor en og er veldig fornøyd med den. Men man må presse hardt for å få de piggene til å bli flate. Så regner med at det nok er litt mer arbeid med disse små, men er jo helt sikkert greit dersom det bare er til litt hjemmesydde greier.
Ellers bør man vel sjekke hvilke knapper de bruker dersom man kjøper presser på ebay. Er ikke alle knapper som passer på alle presser, man må ha rett sånn die set til dem.
Serendipity
22 Mar 2009, 00:34
Har prøvd den på noen knapper nå, og jeg synes den fungerer fint jeg!! Knappene satt jo skikkelig fast men det var litt vanskelig å få den "tirten" til å bli helt perfekt sentrert. Og ikke tungt å presse, synes nesten det var overraskende lett. Jeg har prøvd i PUL og noen lag bomull.
Foreløpig så vil jeg tro dette er en perfekt liten presse til å ha for hobby :)
anette&tutta
22 Mar 2009, 10:02
Har prøvd den på noen knapper nå, og jeg synes den fungerer fint jeg!! Knappene satt jo skikkelig fast men det var litt vanskelig å få den "tirten" til å bli helt perfekt sentrert. Og ikke tungt å presse, synes nesten det var overraskende lett. Jeg har prøvd i PUL og noen lag bomull.
Foreløpig så vil jeg tro dette er en perfekt liten presse til å ha for hobby :)
Jeg er medlem i gruppa men får ikke kjøpt noe. (ikke at jeg skjønner helt åssen jeg skal gjøre det heller...).
Har du prøvd å bare søke om medlemskap? Husker at jeg fikk mail om at den var stengt når jeg søkte, men fikk komme inn alikevel.
Vil gjerne høre hvordan disse håndholdte fungerer. Jeg har en stor en og er veldig fornøyd med den. Men man må presse hardt for å få de piggene til å bli flate. Så regner med at det nok er litt mer arbeid med disse små, men er jo helt sikkert greit dersom det bare er til litt hjemmesydde greier.
Ellers bør man vel sjekke hvilke knapper de bruker dersom man kjøper presser på ebay. Er ikke alle knapper som passer på alle presser, man må ha rett sånn die set til dem.
Har ikke søkt medlemsskap nei, må vel gjennom en passord-runde først... (jeg bruker ikke yahoo daglig akkurat, så hver gang jeg skal til med det er det å teste de mest brukte passordene, deretter sjekke mailen om jeg har en mail liggende med passordpåminnelse, og om ikke det heller (eller om det er tilbakestilling til et sånt der autogenerert de benytter?) så må jeg altså endre passordet eller be om nytt... ) Får vel ta den runden nå, for å se...?
Det var den samme pressa som det er snakk om her, fra e-bay jeg tenkte på, ikke den som tar metall-knapper, så det var sånnsett snakk om "rett" presse og knapper altså.
Nå prøvde jeg, måtte sette nytt passord ja, etter å først ha fått mail om hva ID'en er... men så var det gjort, og jeg søkte medlemskap, og fikk mail om at de tar inn nye medlemmer, men det er en liten pause i det mens de kommer ajour med eksisterende ordrer. I mellomtiden kan man sjekke e-bay-salget hennes: http://cgi.ebay.com/Pliers-for-Plastic-Snaps-with-Red-White-Blue-Stars_W0QQitemZ260379217934QQcmdZViewItemQQptZLH_D efaultDomain_0?hash=item260379217934&_trksid=p3911.c0.m14&_trkparms=72%3A1730%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C 240%3A1318%7C301%3A1%7C293%3A1%7C294%3A50
Så om røde, hvite og blå knapper er ønskelig, så kan man gå for den aukjsonen...
Serendipity
22 Mar 2009, 12:30
Nå prøvde jeg, måtte sette nytt passord ja, etter å først ha fått mail om hva ID'en er... men så var det gjort, og jeg søkte medlemskap, og fikk mail om at de tar inn nye medlemmer, men det er en liten pause i det mens de kommer ajour med eksisterende ordrer. I mellomtiden kan man sjekke e-bay-salget hennes: http://cgi.ebay.com/Pliers-for-Plastic-Snaps-with-Red-White-Blue-Stars_W0QQitemZ260379217934QQcmdZViewItemQQptZLH_D efaultDomain_0?hash=item260379217934&_trksid=p3911.c0.m14&_trkparms=72%3A1730%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C 240%3A1318%7C301%3A1%7C293%3A1%7C294%3A50
Så om røde, hvite og blå knapper er ønskelig, så kan man gå for den aukjsonen...
Er jo mulig å sjekke med ebay-selgeren om å få kjøpe andre type farger og om det er mulig å kjøpe en med en fast pris uten aksjon?
Ja, det er jo verd å sjekke muligheten i alle fall.
Jeg er litt avventende enda, jeg vet ikke helt om jeg kan begrunne at jeg faktisk trenger en slik, men jeg har litt lyst på, så jeg er i tenkemodus...
Serendipity
22 Mar 2009, 12:45
Jeg er medlem i gruppa men får ikke kjøpt noe. (ikke at jeg skjønner helt åssen jeg skal gjøre det heller...).Inn på Database ligger der flere linker, du skal skrive deg inni den som heter March2009 Snap pliers orders, og så trykker du "new record" :yes3:
Serendipity
22 Mar 2009, 12:49
Ja, det er jo verd å sjekke muligheten i alle fall.
Jeg er litt avventende enda, jeg vet ikke helt om jeg kan begrunne at jeg faktisk trenger en slik, men jeg har litt lyst på, så jeg er i tenkemodus...
Jeg hadde ikke kunnet begrunne en stor og dyr en, men denne er jo litt kjekk å ha i hus. Plastikk-knapper kan jeg jo ha på andre plagg også, og jeg kan sy mine egne tøybind i stedet for å kjøpe :)
anette&tutta
22 Mar 2009, 12:54
Inn på Database ligger der flere linker, du skal skrive deg inni den som heter March2009 Snap pliers orders, og så trykker du "new record" :yes3:
jeps jeg gjorde det men skjønner ikke hva halvparten av det jeg skal skrive inn . . .
Hva skrev du inn i alle feltene?
Serendipity
22 Mar 2009, 13:02
jeps jeg gjorde det men skjønner ikke hva halvparten av det jeg skal skrive inn . . .
Hva skrev du inn i alle feltene?
Mmmm, husker ikke helt - må inn å sjekke...
Skrev inn:
Name/email: den var jo enkel ;)
Country: Norway
Variety pack choice: Rainbow
Extra snaps, label etc: Tok ikke det, men skulle tatt en pakke neon
Account funded etc: Creditcard Paypal som jeg bruker
Order date: Ingenting
Notes: Ingenting.
:)
anette&tutta
22 Mar 2009, 13:18
Mmmm, husker ikke helt - må inn å sjekke...
Skrev inn:
Name/email: den var jo enkel ;)
Country: Norway
Variety pack choice: Rainbow
Extra snaps, label etc: Tok ikke det, men skulle tatt en pakke neon
Account funded etc: Creditcard Paypal som jeg bruker
Order date: Ingenting
Notes: Ingenting.
:)
takk! :)
glemte å skrive rainbow ser jeg nå.. jaja, vi får se hva som skjer
Jeg hadde ikke kunnet begrunne en stor og dyr en, men denne er jo litt kjekk å ha i hus. Plastikk-knapper kan jeg jo ha på andre plagg også, og jeg kan sy mine egne tøybind i stedet for å kjøpe :)
Det er litt det jeg tenker også.
Dog, jeg tror jeg har flere bind enn jeg trenger da...
Jeg vil ha en slik liten presse men er ikke noe god på verken yahoo eller ebay. Noen som kan handle på ebay for meg ?
Serendipity
22 Mar 2009, 14:25
takk! :)
glemte å skrive rainbow ser jeg nå.. jaja, vi får se hva som skjer
Du får sikkert mail fra henne om hvilke knapper du vil ha, eller du kan sende en melding inne på gruppen og si hvilken du vil ha :) Går ikke an å redigere altså?
anette&tutta
22 Mar 2009, 15:05
Du får sikkert mail fra henne om hvilke knapper du vil ha, eller du kan sende en melding inne på gruppen og si hvilken du vil ha :) Går ikke an å redigere altså?
hm nei ikke som jeg kan se.. jeg venter jeg:D
Bamsemums
22 Mar 2009, 21:45
Så gøy, serendipity! Stilig pressa! du må fortelle hvordan alt er er ibruk og slikt ;) Den ser jo så praktisk ut!
Kjenner jeg har veeeeldig lyst på en sånn presse. :p
Flott at den funker bra da! :) Skulle kanskje vært litt mer tålmodig før jeg bestilte fra en annen plass... Men vi har enda ikke hørt noenting fra den gruppa på yahoo, enda det er maaange uker siden jeg skrev meg inn på den mars2009 lista at jeg ville ha en. Gjorde kanskje noe galt da.
Nei, nå gleder jeg meg til jeg også får knapper og presse! Skikkelig gøy med alle de fargerike knappene. Håper pressa kommer snart.
Serendipity
22 Mar 2009, 22:44
Har presset noen knapper i dag også, ikke noe prosjekt - bare på prøvelapper. Og det er virkelig ikke noe problem å presse på knapper, enkelt som bare det. Og de sitter bra og ser bra ut. Men jeg kan selvsagt ikke garantere noe om hvor lenge den varer eller om den faller fra hverandre eller hva, men som førsteinntrykk kan jeg ikke si noe annet enn at den virker kjempekjekk for hjemmebruk :)
anette&tutta
23 Mar 2009, 10:26
Har presset noen knapper i dag også, ikke noe prosjekt - bare på prøvelapper. Og det er virkelig ikke noe problem å presse på knapper, enkelt som bare det. Og de sitter bra og ser bra ut. Men jeg kan selvsagt ikke garantere noe om hvor lenge den varer eller om den faller fra hverandre eller hva, men som førsteinntrykk kan jeg ikke si noe annet enn at den virker kjempekjekk for hjemmebruk :)
Da er snart min presse i posten også:)
Det gikk jo fint ann å bestille der (bare man skrev i riktig database først, hihi). 196kr for alt inkl. frakt er jo superbillig!
takk for hjelp Serendipity:)
Serendipity
23 Mar 2009, 10:54
Bare kjekt det :) Håper du blir fornøyd nå da, at jeg ikke har lokket på deg noe ræl :fnis:
anette&tutta
23 Mar 2009, 10:55
Bare kjekt det :) Håper du blir fornøyd nå da, at jeg ikke har lokket på deg noe ræl :fnis:
Hehe... det går nok veldig bra! Den var jo ikke akkurat dyr:)
Og da er gruppen åpen for nye medlemmer og bestillinger...
Og da er gruppen åpen for nye medlemmer og bestillinger...
Har du fått mail om det Tara ? Jeg er fortsatt pending member..
Tigerlilly
27 Mar 2009, 13:01
da har jeg meldt meg inn så håper jeg de godjenner meg snart så jeg får bestilt :D
Rødtopp75
27 Mar 2009, 14:24
da har jeg meldt meg inn så håper jeg de godjenner meg snart så jeg får bestilt :D
Jeg også, for denne pressa så jo kjekk ut :)
Tigerlilly
03 Apr 2009, 00:04
Da har jeg bestilt...*gleeeder meg*
vBulletin 3.8.0 © 2000-2010 Jelsoft Enterprises Ltd.