Vis full versjon : Garn
Hvilket garn vil dere anbefale å strikke ullbukser av?
Greit og billig?
Til hva? Ullbukser?
Stort sett brukt mor aase fra rema 1000 jeh, ren ull kan lanolinbehandles, og koster nermëst ingenting. Fin tykkelse til dagbruk i alle fall.
Vet andre bruker vestlandsgarn/østlandsgarn og andre slike rimlige merker, så lenge det ikke er superwash-behandlet er det helt ok. Ble mor aase for meg siden jeg handlr på rema, så tilgjengeligheten var grei...
Ikke så greit å få med seg alt når en spør.
Men ja det er til å strikke ullbukser.
Venter ei lita jente som skal få prøve brettebleienes verden tenker jeg.
Østlandsgarnet til Nille blir mye brukt her.. Funker helt supert..
Har også strikka av MorAase fra Rema1000 og det er også bra!
Heidrun
01 Jan 2009, 19:32
Østlandsgarnet til Nille blir mye brukt her.. Funker helt supert..
Har også strikka av MorAase fra Rema1000 og det er også bra!
Ja, Østlandsgarnet er flott! Har hatt bra resultater med det sjøl om jeg ikke er noen strikkekløpper:)
Bamsemums
01 Jan 2009, 19:32
ut av det billige garnet så sysn jeg Mor Aase eller toppull er mykere en Østlands garn. Selv om østlandsgarn blir en del mykere etter mange vask og kur. Du finner mange typer egende ullgarn til ullbukser. Det meste av ikke superwash behandlet ull kan brukes. Bare se på garnbutikker etter garn som har ca 100 m på 50 gr nøste til dagburk og ca 50-75m pr 50 gr til natt bruk. Til nyfødt (eller egentlig til alle barn) vil jeg anbefalle alpakka garn. Det er bare nydleig mykt og deilig!!!! og klør ikke i det hele tatt!!!!
Jeg skal skrive garn anbefalinger i oppskriftstråden seinere idag! Takk for at du minnet meg på det!! hadde jo tenkt å gjøre det igår men glemte helt av det
Jeg klør av nesten all ull.
Selv alpakka klør jeg meg fillete av.
Men Cascade klør ikke i det hele tatt og er akuratt passe tykt.
Deilig garn
Jeg har strikket av Mor Aase fra Rema 1000.
Bamsemums
01 Jan 2009, 20:38
Jeano! Finner ikke den linken du ga oss en gang til cascade garn. Kan du skrive den en gang til?
Jeano! Finner ikke den linken du ga oss en gang til cascade garn. Kan du skrive den en gang til?
Så fint at du ba meg om link nå, for nå er tilbud
http://www.strikkinnom.no/ds_product_info.php?cPath=407&products_id=5676
Bamsemums
01 Jan 2009, 23:03
Så fint at du ba meg om link nå, for nå er tilbud
http://www.strikkinnom.no/ds_product_info.php?cPath=407&products_id=5676
å! så bra! om jeg hadde peng nå så skulle jeg ha kjøpt litt!!!! for se da... skal legge linken i garn anbefallinger i oppskriftstråden
Bamsemums
01 Jan 2009, 23:07
det blir jo like billig som billig rema eller nille garn!!! jeg blir så fristet å handle nå!!! Jeano har du kjøpt noen av de røde fargene derifra? vet du hvor stor forskjell er det på disse fargene 7971 Rød og 7830 Rød ? og den blå fargen 8892 Azure vet du hvor blå er den? jeg må ha noen superman farger!!! å er jeg virkelig gira!!!!!
det blir jo like billig som billig rema eller nille garn!!! jeg blir så fristet å handle!! hvordan er porto priser der?
62 kr
Bamsemums
01 Jan 2009, 23:17
har jo akkurat skrevet flere spørsmøl til deg, kjære Jeano.
det blir jo like billig som billig rema eller nille garn!!! jeg blir så fristet å handle nå!!! Jeano har du kjøpt noen av de røde fargene derifra? vet du hvor stor forskjell er det på disse fargene 7971 Rød og 7830 Rød ? og den blå fargen 8892 Azure vet du hvor blå er den? jeg må ha noen superman farger!!! å er jeg virkelig gira!!!!!
Jeg har bare kjøpt lilla fra før. nå har jeg prøvd meg på nisserød,rosa og en til.
Serendipity
02 Jan 2009, 17:00
Jeg strikker mest ullbukser av dobbel totråds lammeuld fra www.123knit.com. Rimelig, veldig mykt og passe tynt. Jeg har brukt dette fra nyfødt og til nå, og siden buksen blir såpass tynn så ruver ikke bleia så mye heller :)
vBulletin 3.8.0 © 2000-2010 Jelsoft Enterprises Ltd.