PDA

Vis full versjon : GAD's lommebleier

ingrid81
02 Mar 2009, 19:51
Er det noen som har erfaring med dem?

Jeg har fått mine nå, litt lang leveringstid, men det har vi ordnet opp i, Cantate :yes3:
Jeg vurderte om jeg skulle endre bestillingen til at ikke alle skulle være S, men siden S er beregnet til å holde til 7,5 kg lot jeg det være.
Vel - nå er en nydelig rosa og lavendel GAD's på (snerten bleierumpe og nydelig bleie, jeg ville ikke trodd at GAD's innleggene ville få plass), men knappene er på midterste hakket. Det er rimelig uvant for meg for på andre bleier må jeg ta nesten så langt inn som mulig med knapper og evt overlappe borrelås.
Så da, siden det bare er tre doble rader med knapper lurer jeg jo på om det virkelig er mulig at disse bleiene vil holde til 7,5 kg.
Jeg får vite sikkert til onsdag, men jeg har vanskelig for å tro at vesla er mer enn 4,5 kg nå, og ikke spesielt tykk hverken om magen eller lårene (bitti d lish snap-in-one i S begynner akkurat å bli tett rundt lårene med knepping på innerste knapp på begge sider).

Er det noen som har erfaring med disse bleiene og isåfall, hvordan passet ditt barn i dem?

acv
02 Mar 2009, 20:03
Jeg vet ikke noe om dem i small, men har ei i medium til snuppa. Den knepper jeg på det miderste hakket og hun er 9kg... Får nok på storebror den også som akkurat har rundet 11kg, så den passer etter kg anvisningen....

Concertina
02 Mar 2009, 20:03
Vi har en i S, den er liten og snerten på... men jeg føler meg aldri trygg på de siden de er såpass små, når vi får leveranser så er det såpass mye at jeg føler meg ikke heeelt trygg på at bleia skal ha plass nok.

Når det er sagt så har den sittet like godt på siden hun var nyfødt (2,9 kg) som den gjør nå (skal på 3-månederskontroll i morgen, men tipper hun er nærmere 6,5 kg?!). Vi må kneppe den på ytterste (evt skjevkneppe).

Cantate
02 Mar 2009, 20:27
LITT lng leveringstid var vel å underdrive Ingrid81:knegg: Du skl h ll ære for å h vært tålmodig!

Man kn bli lurt litt av passformen på GAD's siden de er så smale ja. Da virker de mye mindre. Min erfaring er at de holder utrolig lenge siden man knepper de ut i vidden. Men nå har bolla mi alltid hatt tykke lår, så det kan nok hende det er som du sier at det er vanskelig å få tettet de like godt rundt lårene til smalere barn.

Jeg gleder meg til å høre hva du finner ut etter hvert - jeg vil gjerne høre erfaringer med disse bleiene i så små størrelser:nikker:

kikkiari
02 Mar 2009, 20:56
jeg har i medium og l, fornøyd med de nå, hadde en del lekaske på de før (men nå har tulla gode bein så de sitter fint, syntes de må vaskes ett par ganger før de holder tett flere som har opplevd det?

ingrid81
02 Mar 2009, 21:13
Takk for raske svar, jenter.
Cantate - jeg skal holde deg oppdatert vet du!

Godt å høre at de kan virke små. De er jo utrolig skjønne og absolutt ikke noe større enn papirbleier (tror jeg :fnis:) Men det kan jo hende det er med størrelsen ift barnet som med hvordan innlegget passet inn og at dette er "vidunder"-bleier.

kikkiari
02 Mar 2009, 21:19
også har de kule farger,

Cleopatra
02 Mar 2009, 21:55
Det var en av de bleiene vi hadde minst lekkasjer med da vi prøvde tøybleier på mellomste. Dessverre hadde vi så mye annen lekkasje at jeg mistet helt motet og ga opp. GAD'sene var ganske så nye, så fikk ikke prøvd de ut så mye som jeg ville. Kjedelig å bruke de 3, for så å måtte vaske :)
Kommer nok til å kjøpe noen når jeg vet hvilket kjønn vi får :yes3:

ingrid81
02 Mar 2009, 22:56
også har de kule farger,
Absolutt.

Det var en av de bleiene vi hadde minst lekkasjer med da vi prøvde tøybleier på mellomste. Dessverre hadde vi så mye annen lekkasje at jeg mistet helt motet og ga opp. GAD'sene var ganske så nye, så fikk ikke prøvd de ut så mye som jeg ville. Kjedelig å bruke de 3, for så å måtte vaske :)
Kommer nok til å kjøpe noen når jeg vet hvilket kjønn vi får :yes3:
Det skjønner jeg godt. Jeg har nå to i jentefarger og en litt mer gutt jeg. men jeg måtte jo bare ha rosa/lavendel!

Cleopatra
02 Mar 2009, 23:05
Det skjønner jeg godt. Jeg har nå to i jentefarger og en litt mer gutt jeg. men jeg måtte jo bare ha rosa/lavendel!

Har lyst på en rosa/lavendel jeg også, og en brun med rosa! Hvis jeg får jente, ja :knegg:
Har bleiekjøpestopp til fødselen nå. Har lyst på skikkelig "jentefarger" om det blir jente, og motsatt :)

kikkiari
02 Mar 2009, 23:49
jeg har to lilla i L noen som vil bytte i en anna farge, ?
edit de er helt ubrukte tror kansje jeg vasket de da de kom

ingrid81
03 Mar 2009, 00:18
Har lyst på en rosa/lavendel jeg også, og en brun med rosa! Hvis jeg får jente, ja :knegg:
Har bleiekjøpestopp til fødselen nå. Har lyst på skikkelig "jentefarger" om det blir jente, og motsatt :)
Det skjønner jeg! Jeg har prøvd å holde meg ganske på kjønnsnøytrale farger på bleiene, men nå har det kommet litt jentebleier i hus gitt.

jeg har to lilla i L noen som vil bytte i en anna farge, ?
edit de er helt ubrukte tror kansje jeg vasket de da de kom
Du vil kanskje ikke ha S i bytte? :fnis:

ingrid81
03 Mar 2009, 00:20
Jeg skal prøve å få vist frem vesla i GAD's en av dagene. MÅTTE jo få bilde av henne med den lekre bleia! Og matchende ull-lue etter badet :knegg:

kikkiari
03 Mar 2009, 00:25
Jeg skal prøve å få vist frem vesla i GAD's en av dagene. MÅTTE jo få bilde av henne med den lekre bleia! Og matchende ull-lue etter badet :knegg:

hærlig gledder meg og se,,
nei s trenger jeg ikke hihi,

hva syntes dere om inlegga ? jeg er ikke så glad i de

ingrid81
03 Mar 2009, 10:51
Det jeg misliker med mikrofiberinnlegg er at de henger seg så fast i ingrene/tørr hud. Jeg synes innleggene er veldig store/tykke, men de passet absolutt bedre og ble ikke så store i GAD'sene enn andre lommebleier.

kikkiari
03 Mar 2009, 12:42
syntes de er laga på en merkelig måte liker heller ikke mikrofiber, ekle greier

ingrid81
03 Mar 2009, 12:57
Jeg har et hampinnlegg til innvasking nå, det er mye nettere og virker ikke fullt så rart.